Virpi Lipasti päätyi viime tammikuussa palvelupäällikön tehtäviin TT Botnialle. Sitä edeltää lähes 20 vuotta työterveyshuollon parissa. Se ei ollut Lipastin lapsuuden haaveammatti, vaan summa, johon hän on luontevasti ajautunut urapolkunsa myötä.
Hyvä summa onkin: ”Voisin tehdä eläkeikään asti kehittävää työtä työterveyspalveluiden parissa!”, Lipasti kertoo.
Lipasti on aina viihtynyt alalla ja ajatellut siitä positiivisesti. Hänen mielestään olisi tärkeää, että kaikki alalla olevat ajattelisivat niin. Jos arvostus ei ensin lähde sisältäpäin, tuskin arvostusta saa ulkomaailmaltakaan.
”Totuus on se, että terveysalalla on valtavasti mahdollisuuksia ja mielekkyys on alan tekijöistä, ihmisistä kiinni. Saan onneksi huomata ja nauttia siitä nykyisessä työarjessani päivittäin.”
Palvelupäällikön työ ei ole yksi tai kaksi asiaa, vaan Lipasti kuvaa pestiä monitoiminaisen hommaksi. Yhteydenpito asiakkaisiin, sopimusten teko, neuvottelu ja palveluiden esittely, kehitystyö, kaikenlaisten asioiden selvittely, esihenkilötyö ja vaikkapa lääkärien tarvikkeiden tilaaminen ovat vasta esimerkkejä työlistan sisällöstä.
Työnsarkasta huolimatta Lipasti tekee mielellään myös asiakastyötä mahdollisuuksien mukaan. Asiakaskohtaamiset ovat hänelle työn paras asia, aina – oli kyse sitten yritysasiakkaan edustajasta tai vastaanotolle saapuvasta yksilöstä.
Parhaiten Lipasti kertoo uratarinansa omin sanoin videolla!

Kouluterveydenhuollosta työterveyden ja yritysasiakkaiden pariin

Työterveydestä uutta intoa lääkärintyöhön

Työterveyssihteeri, jolla on sydäntä asiakkaille