ISO 9001 on kansainvälinen standardi, joka asettaa vaatimukset laadunhallintajärjestelmälle (QMS). Sen tarkoitus on auttaa organisaatioita varmistamaan, että ne täyttävät asiakkaiden ja sidosryhmien tarpeet samalla kun noudatetaan lakisääteisiä– ja muita sääntelyvaatimuksia, jotka liittyvät tuotteeseen tai palveluun.
ISO 9001 keskittyy erityisesti prosessien ja toimintatapojen parantamiseen, mikä edistää asiakastyytyväisyyttä, tehokkuutta ja johdonmukaisuutta myös TT Botnian toiminnassa.
– Laatusertifikaatin saaminen on pitkän työn tulos, ja olemme todella iloisia, kun saimme homman maaliin. Työ ei toki lopu, vaan aina löytyy uutta kehitettävää, ja sertifikaatin pitäminen myös sitä edellyttää, kertoo TT Botnian toimitusjohtaja Timo Ylilauri.
Sertifikaatin saaminen edellyttää laatujärjestelmän dokumentointia, säännöllisiä sisäisiä tarkastuksia, henkilöstön koulutusta ja jatkuvaa seurantaa. Lisäksi ISO 9001 -sertifikaatti vaatii säännöllisiä ulkoisia tarkastuksia, joilla varmistetaan, että järjestelmä vastaa edelleen standardin vaatimuksia.
– Asiakas- ja potilasturvallisuus on osa hoidon ja palvelun laatua TT Botnialla, korostaa palvelupäällikkö Tina Söderbacka.
– Sertifikaatti osoittaa, että olemme sitoutuneen jatkuvaan kehittämiseen. Toivomme tietenkin, että tämä näkyy myös asiakkaillemme sekä muille sidosryhmille sujuvina prosesseina, päättää Ylilauri.