TT Botnias telefonlinjer fungerar för närvarande inte, problemet åtgärdas.

AJ & J Service - Fokus på en stabil grund – år efter år

Oavsett bransch eller storlek på företaget är det de grundläggande sakerna som är avgörande då det gäller företagshälsovård. Även hos AJ & J Service värnar man om en smidig och tillgänglig företagshälsovård. 

 

AJ & J Service har närmare 25 år på nacken och erbjuder ytbehandlingstjänster för industrins behov. Företagets hallar i Parkano och Kauhajoki tar emot allt från minimala metalldelar till enorma takkonstruktioner. Totalt har företaget omkring tio anställda. 

– Vi har bland annat blästrare, industrimålare och hjullastarförare – och förstås en vd, berättar kvalitetsansvariga Sari Marttila. Förutom kvalitetsarbetet sköter Marttila även företagets ekonomi- och personaladministration. 

Vi har bland annat blästrare, industrimålare och hjullastarförare – och förstås en vd.

AJ & J Servicen työntekijä maalaa maaliruiskulla seinää. TTBotnian referenssi.

Som man kan tänka sig är arbetet på företaget mycket praktiskt. Även om maskiner används för att behandla och flytta delarna är arbetet i hallen fortfarande starkt fysiskt. Varje projekt kräver sin egen planering och sitt eget utförande. 

 

På grund av industribranschens särdrag har företagshälsan en särskilt viktig roll för att stödja arbetsförmåga och arbetssäkerhet. AJ & J Service har varit kund hos TT Botnia sedan den nuvarande ägaren köpte måleriet år 2013. En stor del av företagshälsovården utgörs av regelbundna hälsogranskningar. Utöver de lagstadgade tjänsterna vill Marttila lyfta fram värdet i den rådgivning och vägledning som företagshälsovården erbjuder. 

 

Samarbetet med den ansvariga hälsovårdaren, Johanna Peltola, fungerar väldigt smidigt. Varken Marttila eller någon annan i företaget behöver själv hålla koll på deadlines eller lagkrav relaterade till företagshälsovården. Det känns tryggt att veta att TT Botnia ser till att allt från hälsogranskningar till arbetsplatsutredningar sköts i tid. 

 

– Det viktigaste är att Johanna tar ansvar och ser till att saker blir gjorda. Det känner vi fullt förtroende för, berömmer Marttila. Smidighet, flexibilitet och pålitlighet är vad de värdesätter allra mest. 

Det viktigaste är att Johanna tar ansvar och ser till att saker blir gjorda.

När behovet av rådgivning är akut får man snabbt svar via e-post. Marttila berättar att även övriga medarbetare är nöjda med TT Botnias tjänster. 

 

– Männen (AJ & J Services anställda) har varit nöjda med allt som TT Botnia har gjort. Jag tror att den rådgivning och vägledning Johanna ger dem i samband med hälsogranskningarna är en bra och viktig sak. 

 

AJ & J Service tvekar inte att rekommendera TT Botnia. Efter mer än tio års samarbete är svaret självklart: Ja, absolut. 

Männen (AJ & J Services anställda) har varit nöjda med allt som TT Botnia har gjort. Jag tror att den rådgivning och vägledning Johanna ger dem i samband med hälsogranskningarna är en bra och viktig sak.