TT Botnias telefonlinjer fungerar för närvarande inte, problemet åtgärdas.

Läkarchat

Från och med 7.9.2023 tar vi i bruk chattläkartjänsten vid sjukmottagningar. I tjänsten kan kunderna besöka en läkare på distans inom några minuter på vardagar kl. 8–20 och under veckosluten kl. 10–16. Vi vill betjäna dig ännu smidigare och kundorienterat med den nya servicekanalen. Med chattjänsten sparar kunderna tid och ansträngning som spenderas på att behandla sina problem! Tjänsten finns tillgänglig beroende på avtalets omfattning och tillsvidare endast på finska och engelska. 

 

Vad kan behandlas på distans? 

Med distansmottagning behandlas ärenden som inte kräver fysisk undersökning. Orsaker till besök kan vara: Allergisymtom • Astma • Influensasymtom • Hudsymtom • Recept • Ögonsymtom • Magsymtom • Urinvägsinfektion • Övriga ärenden 

 

Hur fungerar distansmottagningen? 

Du kan logga in på distansmottagningen via chatten på webbplatsen. Efter säker identifiering kan kunden gå direkt till läkarens distansmottagning. Vid behov kan bilder och  bilagor skickas i chatten. I genomsnitt tar det 10-20 minuter att slutföra tjänsten från början till slut. Elektroniska recept från distansmottagning fås omedelbart. 

 

Välkommen till distansmottagning! 

Tjänsten produceras i samarbete med Lääkärisi.fi. I slutet av mottagningarna är det möjligt att ge feedback. Vi hoppas att du modigt utnyttjar den nya servicekanalen och ger respons så att vi kan utveckla tjänsten!  

Läs mer

Dela